Joga w domu

Joga w domu
W tym dziale dowiesz się jak zacząć ćwiczyć jogę samemu w domu i znajdziesz przykładowe zestawy asan.


Joga w domu - jak zacząć

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Czy mogę samemu ćwiczyć jogę?

Jak zacząć ćwiczyć jogę w domu?

Ile czasu poświęcać na praktykę jogi?


Początek jest zawsze najtrudniejszy. Nie bardzo wiadomo, które asany robić, jak je wykonywać itd. itp. Poza tym kiedy jeszcze nie mamy wyrobionego nawyku ćwiczenia, trudno jest się zmobilizować i najczęściej zamiast praktykować jogę, marnujemy czas przed telewizorem. A wystarczy tylko wziąć się w garść i zacząć ćwiczyć jogę samemu w domu, bo tylko tak można zrobić duży postęp. Dwa, czy trzy zajęcia w tygodniu to zdecydowanie za mało, jogę powinno się praktykować codziennie.

Czytaj więcej...

Joga w domu - już zacząłem i co dalej

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Co jak już mam wyrobiony nawyk ćwiczenia jogi regularnie?

Jeśli już ćwiczysz jogę regularnie, a twoje ciało przyzwyczaiło się przynajmniej do podstawowych asan, to przyszedł czas na pogłębienie praktyki. Może to brzmi dziwnie, ale czytaj dalej, zaraz wszystko się wyjaśni...

Czytaj więcej...

15 minutowa sesja dla zapracowanych

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Krótki zestaw ogólny przeznaczony na około 15 minut. Jeśli zaczynasz przygodę z jogą, albo zaczynasz ćwiczyć samemu jogę regularnie, to najlepiej od niego zacząć. Staraj się go robić codziennie, żeby nabrać nawyku regularnej praktyki.

Czytaj więcej...

20 drobiazgów, które możesz robić codziennie

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Joga to nie jest fitness, który ćwiczy się 2, albo 3 razy w tygodniu i zapomina o nim. Niestety dużo ludzi o tym nie pamięta i ćwiczy asany tak jak aerobik. Joga powinna ubarwiać całe życie i powodować, że każdego dnia będziemy coraz bardziej pozytywni i zrelaksowani. Dlatego pamiętaj o jodze też między sesjami asan. Te 20 drobiazgów pomoże Ci utrzymać spokój i pozbyć się zbędnego napięcia:

Czytaj więcej...

Jak rozluźnić mięśnie, żeby łatwiej się rozciągały

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Na początku praktyki jogi, kiedy ciało nie jest przyzwyczajone do rozciągania, wykonywanie asan może być nieprzyjemne. Czasem 'nieprzyjemne' to może być mało powiedziane.

Czytaj więcej...

Sesja wzmacniająca

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Sesja wzmacniająca przewidziana jest na około 20 minut.

Czytaj więcej...

Sesja skłonów do przodu

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

20 minutowa sesja asan rozciągająca nogi i plecy, żeby łatwiej wykonywać skłony do przodu.

Czytaj więcej...

Sesja odgięć do tyłu

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Sesja asan trwa 20 minut i skupia na pogłębianiu odgięć do tyłu.

Czytaj więcej...

Sesja rozciągająca biodra

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

20 minutowa sesja zwiększająca elastyczność bioder.

Czytaj więcej...

Sesja 1,5 h dla średnio zaawansowanych

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Sesja przeznaczona jest na około 90 minut. Jest ona dość intensywna i niektóre pozycje mogą sprawiać problemy początkującym, dlatego polecam ją osobom średnio zaawansowanym. Czasy dla poszczególnych pozycji nie są podane, po prostu wykonuj je tak długo jak możesz. Jak się zmęczysz to połóż się zamknij oczy i rozluźnij się przez moment i powtórz pozycję, albo przejdź do następnej.

Czytaj więcej...

Sesja 1 h dla średnio zaawansowanych

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Sesja przeznaczona jest na około 1 godzinę. Każdą pozycję wykonuj tak długo jak tylko możesz. Jak się zmęczysz, to zrób minutę albo 2 minuty siavasanę - połóż się zamknij oczy i rozluźnij ciało, a jak odpoczniesz to możesz powtórzyć tą samą asanę, albo przejść dalej.

Czytaj więcej...

30 minutowa sesja dla średnio zaawansowanych

Kategoria: Joga w domu
Drukuj

Sesja przeznaczona jest na około 30 minut. Niektóre asany mogą sprawiać problemy początkującym, dlatego polecam ją osobom średnio zaawansowanym.

 

Czytaj więcej...