Zacznij medytować samemu w domu

 

Medytacja jest sztuką skupiania uwagi i trwania w stanie głębokiego skupienia. Jest to bardzo przyjemne uczucie, które trudno jest porównać z jakimkolwiek innym doświadczeniem. Co ciekawe, medytacji można się dość łatwo nauczyć.

 

Praktykując samemu w domu około 15 minut dziennie, już po tygodniu albo dwóch poczujesz, że stan medytacji będzie coraz głębszy i zaczyna przychodzić coraz łatwiej.

 

Niewielkim kosztem można, więc nauczyć się czegoś, co będzie miało pozytywny wpływ na całe Twoje życie.

 

Co daje medytacja:

  • Zwalcza stres
  • Relaksuje i wprawia w dobry nastrój
  • Zwiększa odporność organizmu
  • Wyostrza i oczyszcza umysł
  • Pomaga leczyć bezsenność
  • Zwiększa pewność siebie
  • Sprawia, że ludzie są szczęśliwsi i bardziej zadowoleni z życia

 

Medytacja oczyszcza umysł i pozwala w pełni wykorzystać potencjał intelektu

Nie można w pełni rozwinąć skrzydeł dopóki umysł pływa i nie skupia się na tym, czego od niego oczekujesz. Dopiero, kiedy nad nim zapanujesz przekonasz się, jakie są Twoje prawdziwe możliwości.

 

Umysł jest czymś, co odróżnia ludzi od zwierząt, dzięki niemu podbiliśmy świat, stworzyliśmy sztukę. A medytacja jest pewnego rodzaju ćwiczeniem dla umysłu, które pozwala korzystać z niego bardziej efektywnie.

 

Kilka słów o koncentracji i potencjale

 

Umysł w jednej chwili potrafi skupić się tylko na jednej rzeczy naraz. Nie możesz np. skupić się na rozmowie i wykonywać intelektualnej pracy jednocześnie.

Nie wierzysz?

Zacznij z kimś rozmawiać na ważny temat i rozwiązuj jednocześnie trudne zadanie matematyczne... To nie jest możliwe, nawet, jeśli masz dużą podzielność uwagi. Twój umysł będzie przez jedną chwilę skupiał się na zadaniu, a przez drugą na rozmowie i w ten sposób będzie skakał od jednego do drugiego i nic nie zrobisz dobrze.

 

Ten sam proces dzieje się, kiedy chcesz pracować przy jakimś projekcie. Możesz się na nim skupić przez jakiś czas, ale potem umysł zaczyna się rozpraszać i zamiast myśleć o tym, co masz aktualnie zrobić, zaczyna płynąć i uciekać gdzieś indziej. Nagle przypominasz sobie o tym, co robiłeś weekend, w wakacje, wspominasz dobry film, przypominasz sobie o zakupach, nieskończonych obowiązkach i tysiącu innych rzeczy. W czasie tych retrospekcji nie zajmujesz się tym, co planowałeś, bo umysł nie myśli o dwóch rzeczach jednocześnie. To zmniejsza możliwości intelektualne i marnuje dużą część Twojego potencjału.

 

Naukowcy z University of Washington wykazali, że menedżerowie, którzy muszą poradzić sobie z wieloma zadaniami naraz, lepiej zapamiętują informacje, jeśli stosowali trening uważności lub ćwiczenia relaksacyjne.  Z kolei dr Sary Lazar z Massachusetts General Hospital za pomocą rezonansu magnetycznego badała korę mózgową dwóch grup ludzi: medytujących i niemedytujących. Okazało się, że medytująca grupa miała zauważalnie grubszą korę mózgową w okolicach ośrodków odpowiadających za pamięć i koncentrację. Zwiększała się też gęstość substancji szare (szarych komórek) w okolicach hipokampu - ośrodka odpowiedzialnego za naukę.

 

Medytacja, a emocje

Emocje są ciekawym zjawiskiem. Z jednej strony wydają być bardzo prawdziwe i mieć realny wpływ na rzeczywistość, a z drugiej strony są bardzo ulotne i zmieniają się z sekundy na sekundę. W jednej chwili możesz mieć wrażenie, że cały świat się zawalił, a życie nie ma sensu, a kilka dni później możesz nagle stać się najszczęśliwszą osobą na świecie.

Jak to możliwe?

Większość emocji powstaje przez myśli, które aktualnie pojawiają się w głowie. Emocje nie są same w sobie materialnym bytem, emocja nie jest czymś fizycznym, prawdziwym i stałym. Emocje są jakby echem myśli, które pojawiają się w głowie. Jeśli właśnie myślisz o czymś negatywnym, np. przypominasz sobie jakieś nieprzyjemne wydarzenie, to wracasz do tamtego negatywnego stanu emocjonalnego, a jeśli o czymś przyjemnym, to wracasz do pozytywnych emocji. W jednej chwili możesz być przybity, bo przypomniałeś sobie kłótnię z drugą połówką, a godzinę później możesz się cieszyć, bo przypomniał Ci się ostatni wyjazd na wakacje, albo awans w pracy. Umysł potrafi przywołać nie tylko obraz dawnego wydarzenia, dialogi i dźwięki mu towarzyszące, ale też stan emocjonalny, który wydaje się być bardzo prawdziwy i jest przeżywany za każdym razem, kiedy wracamy do jakiegoś wspomnienia.

 

Zdarza się też, że umysł wybiega w przyszłość i tworzy przyszłe scenariusze wydarzeń. Ciekawe jest to, że człowiek potrafi nie tylko wyobrazić sobie obraz przyszłości, dialogi, które będą prowadzone, ale potrafi wytworzyć realne i silne emocje, jakie będą tym wyobrażeniom towarzyszyć. Ta wizja przyszłości może wydawać się bardzo realna i prawdopodobna, ale w rzeczywistości jest zmienna i relatywna. Jednego dnia możesz wyobrażać sobie, że będziesz miał podwyżkę albo awans i możesz być w świetnym nastroju, a kolejnego dnia możesz mieć wizję problemów firmy i utraty pracy, a trzeciego z kolei możesz wyobrażać sobie urlop. Co więcej, może się okazać, że urlop musisz odwołać, i nagle przyjemna wizja urlopu zmieni się w duże rozczarowanie. Ta cała karuzela emocjonalna wywołująca czasem dużo stresu i kosztująca dużo energii, powodowana jest przez coś tak ulotnego i nietrwałego jak myśl, która po prostu pojawiła się w głowie.

 

Medytacja pomaga się od tego uwolnić i zapanować nad procesami w głowie. Dzięki niej po prostu przestaniesz zwracać uwagę na negatywne myśli i emocje. Nauczysz się je akceptować i odcinać od nich emocjonalnie, tak, że nie będą miały takiego dużego wpływu na Twoją świadomość, zachowanie i Twoje decyzje. 

 

Medytacja jest ważnym elementem jogi i pomaga w rozciąganiu

W każdej odmianie jogi można znaleźć pewną formę medytacji. Same słowo asana oznacza pozycję do medytacji. Asany powstały poprzez medytacje, służyły do tego, by medytować.

 

Często się o tym zapomina, ale medytacja jest elementem, który pozwala na osiągnięcie perfekcji w wykonywaniu asan. Rozluźnia ona mięśnie, przez co są bardziej elastyczne i pozwalają na większy zakres ruchu. Medytacja zwiększa, więc efekty z rozciągania i sprawia, że szybciej można dojść do zaawansowanych pozycji.

 

Joga łączy pracę z ciałem i z umysłem. W wielu odmianach jogi, wykonuje się asany, aby utrzymać ciało w zdrowiu i sprawności, dlatego, że jest ono pojazdem, dla umysłu. Zdrowsze ciało oznacza spokojniejszy umysł. Ale ta zależność działa także w drugą stronę. Spokojny umysł wpływa na ciało. Stres i negatywne stany umysłowe powodują duży poziom hormonów stresu, napięcie i sztywność mięśni oraz nieprawidłowe działanie organów wewnętrznych. Im bardziej uda się umysł uspokoić, tym bardziej uda się te efekty zmniejszyć. Co ma wpływ nie tylko na zdrowie, ale też na sprawność i elastyczność ciała.

 

Medytacja w życiu codziennym

Naukowcy z London’s University College ogłosili, że pogodne usposobienie może zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci aż o 35 procent, a medytacja właśnie pomaga w utrzymaniu pogodnego stanu umysłu.

 

Naukowcy z INSEAD (Institut européen d'administration des affaires) we Francji i z Uniwersytetu Pennsylvania (USA) podczas serii eksperymentów udowodnili, że medytacja pomaga w podejmowaniu decyzji.

 

Naukowcy z Harvard University i Justuc Liebig University odkryli, że techniki medytacyjne mogą być z powodzeniem stosowane w praktyce klinicznej, w profilaktyce zdrowotnej, jak i wspomaganiu leczenia. Medytacja pomaga też w leczeniu takich dolegliwości jak nerwice, depresja, bezsenność.

 

Medytacja może doprowadzić do zwiększenia odporności przez co będziemy mniej chorować, zmniejszyć ciśnienie krwi, a także polepszyć pamięć, koncentrację i uwagę - wykazano w badaniach opublikowanych na łamach "Perspective on Psychological Science".

 

Zacznij medytować

 

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z medytacją, ale nie wiesz jak się za to zabrać i od czego zacząć to przygotowałem kurs: „Medytacja od podstaw”. Znajdziesz w nim wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć się medytacji...

 

Kurs: Medytacja od podstaw

Kurs został tak pomyślany, aby korzystając z niego nauczyć się samemu różnych technik medytacji i zrozumieć, na czym ona polega.

 

Jakie sesje medytacji są w kursie?

 

Medytacja z mantrą

Czas trwania: 30 min i 15 min

Forma: mp3 do pobrania

Jest to jedna z najstarszych medytacji mających korzenie w jodze. Jest ona bardzo dobra dla początkujących osób, ponieważ pomaga wytłumić dialogi wewnętrzne, które początkowo utrudniają przejście w stan medytacji.

Przesłuchaj fragment:

 

Medytacja oddechu

Czas trwania: 30 min i 15 min

Forma: mp3 do pobrania

Jest to trochę zmodyfikowana przeze mnie medytacja, która ma wpływać pozytywnie na wydolność organizmu i na zdrowie.

Przesłuchaj fragment:

 

Pozytywna medytacja

Czas trwania: 30 min i 15 min

Forma: mp3 do pobrania

Jest to wizualizacja, która pomoże Ci wprawiać się dobry nastrój. Jest to prosta forma medytacji, którą polecam początkującym. Ma ona za zadanie przyzwyczaić umysł do skupiania uwagi i medytacji.

Przesłuchaj fragment:

 

Medytacja uważności

Czas trwania: 30 min i 15 min

Forma: mp3 do pobrania

Jest to bardzo ważna buddyjska medytacja, która uczy jak działa umysł i pokazuje jak nad nim panować. Nie prowadzi ona, co prawda do głębokiego stanu, ale uczy bardzo wielu umiejętności, które przydają się  w życiu codziennym, takich jak panowanie nad emocjami, czy zachowaniu pogodnego stanu umysłu nawet w ciężkich chwilach.

Przesłuchaj fragment:

 

Sesja relaksacyjna

Dołączyłem też do tego kursu sesję relaksacyjną, dla osób, które są szczególnie spięte, żeby najpierw mogły nauczyć się relaksować i potraktować to jako wstęp do medytacji. Między relaksacją, a medytacją jest tylko cienka granica, więc może to być dobry początek pracy z umysłem i koncentracją. 

 

Forma materiałów 

Materiały są w formie audio. Dostaniesz dostęp do plików mp3, które możesz słuchać na komputerze lub telefonie. Po prostu założysz słuchawki i zaczniesz korzystać z dostępnych technik medytacji. Moje doświadczenie podpowiada, że łatwiej się zmotywować do założenia słuchawek i słuchania, niż zebrania się do samodzielnej praktyki, więc taka forma materiałów pomoże Ci systematycznie medytować.

 

Oprócz plików audio jest też 5 x 10 minutowych filmów z najważniejszymi informacjami odnośnie medytacji i konkretnych technik medytacyjnych. Chcę, żebyś wszystko, co potrzebne miał pod ręką, więc po obejrzeniu tych materiałów od razu będziesz wiedział jak medytować i nie będzie wątpliwości, czy dobrze to robisz.

 

Program uzupełniający: „Sztuka relaksacji"

Opanowanie relaksacji jest konieczne, jeśli chce się robić szybsze postępy i czerpać maksymalne korzyści z jogi. Dlatego jest to jeden z najważniejszych elementów dla ludzi zaczynających swoją przygodę z jogą.
Prowadząc zajęcia z jogi często widzę, że większość ludzi ma duże problemy rozluźnieniem ciała i spiętymi sztywnymi mięśniami. Relaksacja jest czymś co pomaga pozbyć się sztywności i zacząć robić postęp.

 

Co znajdziesz w programie:

Program składa się z pięciu sesji audio, możesz je zgrać na swój mp3 player, komórkę, lub włączyć na komputerze.

 

 

Sesje

Czas

Relaksacja rąk

30 i 15 min

Relaksacja nóg

30 i 15 min

Relaksacja pleców

30 i 15 min

Relaksacja brzucha

30 i 15 min

Relaksacja twarzy

30 i 15 min

 

Jak korzystać

Nie wymaga to, żadnego wysiłku, włączasz sesję i słuchając zobaczysz jak twoje ciało się relaksuje. Z czasem będziesz się rozluźniać w czasie jogi zupełnie nieświadomie. Sesje są w różnych wersjach czasowych 30 i 15 minutowych, żebyś mogła je wykonywać nawet, jeśli nie będziesz mieć za dużo czasu.

 

Korzyści z Programu „Relaksacja”:

Elastyczniejsze mięśnie. Spięte mięśnie źle się rozciągają. Jeśli czujesz, że Twoje mięśnie nie chcą się rozciągać, to znaczy, że nie potrafisz ich rozluźniać. Spróbuj napiąć bicepsy a potem go rozciągać... trudno jest zrobić coś takiego. To samo dzieje się z biodrami, czy plecami, tylko one bardzo często napinane są podświadomie przez cały czas. Bez odpowiedniej relaksacji spięte mięśnie nigdy nie będą się łatwo rozciągać.

Będziesz mieć mniej kontuzji. Kontuzjom najczęściej ulegają sztywne miejsca w ciele, te które straciły naturalną swobodę i zakresy ruchu. Jeśli nauczysz się odpowiednio rozluźniać, to wykonywanie jakichkolwiek ćwiczeń będzie bezpieczniejsze i bardziej efektywne.

Zdrowszy i młodszy wygląd - to pewnie jest coś, na czym bardziej zależy kobietom niż mężczyznom, tym niemniej tak jest. Jeśli nauczysz się rozluźniać mięśnie twarzy i zaczniesz do pewnego stopnia panować nad emocjami, to będzie Ci się robić mniej zmarszczek. Np. nielubiana przez kobiety lwia zmarszczka robi się od marszczenia czoła np. kiedy jest się poddenerwowanym. Jeśli to napięcie utrzymuje się przez długi czas i w dodatku regularnie, to z czasem zmarszczki staną się coraz trwalsze i bardziej wyraźne. Możesz stanąć przed lustrem i przekonać się, że twarz najmniej się marszczy, kiedy mięśnie twarzy są luźne.

Relaksacja jest bardzo przyjemna. Zobaczysz... Kiedy uda Ci się dojść do stanu głębokiego rozluźnienia, to przekonasz się, że to jest bardzo przyjemne doznanie.

Szybsza regeneracja. Po każdych ćwiczeniach mięśnie muszą się odbudowywać, dzięki temu stają się coraz silniejsze. Niestety zbiera się w nich również napięcie i skraca się ich długość. Relaksacja zmniejsza to napięcie, dzięki temu przepływa przez nie więcej krwi i szybciej się regenerują. Poza zmniejszeniem poziomu napięcia powoduje, że nie tracą swojej elastyczności i zakresu ruchów.

 

Co dokładnie otrzymujesz

Podsumowując, otrzymasz...

Kurs: „Medytacja od podstaw” + Program: „Sztuka relaksacji”.

 

Cena za kurs to 79 zł

Chcę mieć absolutną pewność, że te materiały na pewno będą dla Ciebie pomocne, dlatego daję Ci 30 dni na ich wypróbowanie. Jeśli w ciągu tych 30 dni stwierdzisz, że ten kurs Tobie nie pomógł, to zwrócę Ci pieniądze. Dlatego zacznij już dzisiaj i nie odkładaj tego na później.

Jeśli chcesz otrzymać dostęp do kursu to kliknij przycisk poniżej i wypełnij brakujące pola.

 

Jeśli masz jakieś pytania to napisz do mnie na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.