Medytacja rozluźniająca

Kategoria: Medytacja
Drukuj

Jest to bardzo dobra medytacja, żeby zacząć. Tutaj nasza świadomość płynie z jednego miejsca w ciele do innego i dzięki temu łatwiej jest utrzymać skupienie niż kiedy skupiamy się tylko na jednej rzeczy.

 

  1. Usiądź wygodnie w którejś z siedzących asanów.
  2. Zamknij oczy.
  3. Zrelaksuj się i przez chwilę obserwuj oddech. Możesz odliczyć np. 20 oddechów, kiedy musisz zrobić ich odpowiednią ilość, wtedy uwaga mocniej się koncentruje.
  4. Przenieś uwagę na ciało, spróbuj poczuć całe ciało jednocześnie.
  5. Rozluźniaj po kolei każdą część ciała. Zacznij od nóg i kieruj się ku głowie. Najpierw rozluźnij całe nogi, potem cały tułów, ręce, głowę.
  6. Potem kieruj uwagę na coraz mniejsze części ciała, rozluźnij palce stóp, potem całe stopy, nogi, biodra, plecy, brzuch, boki tułowia, ręce, dłonie, szyję kark, głowę i twarz.
  7. Z czasem, kiedy rozwiniesz świadomość ciała postaraj się rozluźniać całe ciało na raz, spróbuj całe ciało ogarnąć świadomością i trwać w takim stanie, a jak czujesz, że świadomość ucieka, to wróć do punktu 5 albo 6.
  8. Staraj się wykonywać tą medytację od 15 minut do 30 minut.

 

Komentarze  

0 #1 Oskar 2015-11-26 21:26 Cytować
Lubie medytować :-)

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież


Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Anonimka :D #20
Anonimka :D's Avatar
podzielam..ja mam podobnie...po powrocie ze szkoły siadam i medytuje i potem lekcje jakoś łatwiej idą a potem przed spaniem jeszcze się odprężam...dla mnie super relaks !!!
Opublikowano: 5 lata 7 mies. ago przez Sisi #16
Sisi's Avatar
Medytacja jest ekstra....gdy jestem do późna w szkoole,pomaga mi odepchnąć od siebie negatywne emocje i rozluźnić myśli.późnmiej mogę szybko zasnąć,,,,napra wdę to jewst super :D