Utthita parsvakonasana

Kategoria: Asany stojące
Drukuj
Utthita parsvakonasana - utthita znaczy rozciągnięty, parsva znaczy bok, a kona to kąt. Jest to jedna z wzmacniających asanów. Wzmacnia ona plecy, dzięki temu pomaga pozbyć się bólu w dolnych plecach. Wzmacnia też boki tułowia i nogi, przez co pomaga zachować zgrabną sylwetkę.

Czytaj więcej...

Vrksasana

Kategoria: Asany stojące
Drukuj

Vrksasana

Vrksasana jest to pozycja rozwijająca zmysł równowagi, wzmacnia nogi i rozciąga biodra. Vrksa znaczy drzewo, vrksasana można przetłumaczyć jako pozycję drzewa.

Czytaj więcej...

Baddhakonasana

Kategoria: Asany siedzące
Drukuj
Baddhakonasana Baddhakonasana to pozycja rozciągająca biodra i wzmacniająca pośladki. Baddha znaczy schwytany, związany, a kona kąt.

Czytaj więcej...

Matsyendrasana

Kategoria: Skręty tułowia
Drukuj
Matsyendrasana jest jednym ze skrętów tułowia. Nazwa Matsyendrasana pochodzi od imienia Matsyendra - mędrca z mitologi hinduskiej.

Czytaj więcej...

Salamba-sirsasana (stanie na głowie)

Kategoria: Asany odwrócone
Drukuj
Salamba-Sirsasana można tłumaczyć jako stanie na głowie. Sirsa oznacza głowę.

Czytaj więcej...

Urdhva danurasana

Kategoria: Odgięcia do tyłu
Drukuj

Urdhva danurasana to asana rozciągająca cały przód ciała: uda, brzuch, barki, jednocześnie wzmacnia ręce i nogi.

Czytaj więcej...

Bhujangasana

Kategoria: Odgięcia do tyłu
Drukuj
To podstawowa asana rozciągająca brzuch i plecy. Bhujangasana oznacza pozycję węża, czasem tłumaczona jest też jako kobra.

Czytaj więcej...

Upavisthakonasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Upavisthakonasana

Upavistha-konasana to pozycja intensywnie rozciągająca tyły nóg, wewnętrzne uda i biodra.  Upavistha znaczy siedzący, kona kąt. Więc jest to kolejna pozycja, która w tłumaczeniu nie ma zbyt poetyckiej nazwy: pozycja siedzącego kąta. Jednak jest to moim zdaniem jedna z najważniejszych asan, dlatego, że z jednej strony pozwala na głębokie skupienie, a z drugiej rozciąga bardzo dużą część ciała.

Czytaj więcej...

Adho Mukha Sukhasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Adho Mukha Sukhasana Adho Mukha Sukhasana jest to skłon do przodu w siadzie skrzyżnym. Według mnie to jest bardzo ważna asana,  ponieważ rozciąga okolice bioder nie obciążając więzadeł kolan.

Czytaj więcej...

Paścimottanasana

Kategoria: Skłony do przodu
Drukuj
Paścimottanasana (Paścima oznacza tył) jest jedną z podstawowych asanów rozciągających tył ciała.

Czytaj więcej...