Sesja pranayamy

Kategoria: Pranayama
Drukuj

Ta sesja przewidziana jest na około 15 – 20 minut, ale jak masz mniej czasu i poszczególne etapy zrobisz szybciej to ewentualnie może potrwać 10 minut. Specjalnie dokładnych czasów nie podawałem, żeby można było go dopasować do swoich możliwości, samopoczucia i ilości czasu.

 

1. Obserwuj oddech.

Usiądź w jakimś siadzie do medytacji, zamknij oczy i obserwuj jak powietrze przepływa przez nos. To jest tylko przygotowanie do pranayamy, dlatego wykonuj ten punkt tylko chwilę, żeby skupić się na oddechu i oczyścić umysł. Obserwuj oddech mniej więcej  2-4 minuty.

 

2. Kapalabhati

  • Usiądź w którejś z asanów do medytacji.
  • Gwałtownym ruchem wciągnij brzuch do wewnątrz i dzięki temu wypuść nosem trochę powietrza.
  • Po wydechu rozluźnij brzuch, i pozwól mu zassać powietrze, a potem przejdź do punktu 2.

Zrób kilka cykli po 60 oddechów, a w przerwach obserwuj oddech.

 

3. Ujjayi

Wykonaj odpowiedni dla siebie etap Pranayamy ujjayi.

 

4. Viloma

Wykonaj odpowiedni dla siebie etap Pranayamy vilomy.

 

5. Obserwuj oddech.

Usiądź w jakimś siadzie do medytacji i obserwuj jak powietrze przepływa przez nos. Ten etap sesji jest po to, żeby pozwolić płucom przyzwyczaić się do normalnej pracy i powoli wychodzić z pogłębionego skupienia. Wykonuj ten etap tyle czasu, ile potrzebujesz.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież