Relaks


W dziale  Relaks znajdziesz informacje o tym jak relaksować się w czasie sesji jogi, oraz jak robić relaksację w savasanie.


Savasana - podstawa relaksu w jodze

Kategoria: Relaks
Drukuj

Dlaczego relaks w jodze jest tak ważny?

Jak wygląda relaksacja w jodze?

Co to jest savasana (pozycja martwego ciała)?

Jak relaks wpływa na ciało?

 

Relaks w jodze jest bardzo ważny i poświęca się mu wiele czasu. Swami Sivananda, założyciel  znanej na całym świecie metody nauczania jogi, wymieniał „odpowiednią relaksację” jako jeden z pięciu elementów jogi. Oczywiście nie tylko on tak twierdzi, tradycyjnie na koniec każdej praktyki asan, niezależnie od szkoły jogi, wykonuje się sesję relaksacyjną w savasanie.

 

Relaks - w jaki sposób ułożyć ciało w czasie relaksacji

Kategoria: Relaks
Drukuj

Jak ułożyć ciało do relaksu w savasanie?

 

Wbrew pozorom ułożenia ciała ma duże znaczenie w czasie wykonywania savasany. Między innymi od tego zależy ile siły woli trzeba będzie włożyć w utrzymanie koncentracji i jak łatwo będzie się relaksować.

Dwa najczęstsze problemy w czasie relaksacji

Kategoria: Relaks
Drukuj

Dlaczego zdarza się przysypiać w czasie relaksacji?

Jak radzić sobie z brakiem koncentracji w czasie relaksu?

 

Relaks nie przychodzi od razu, to jest proces, który stopniowo się pogłębia i uczy się go stopniowo. Dlatego na początku mogą pojawiać się trudności, to jest naturalne. Najczęstszymi problemami jest zasypianie albo tracenie koncentracji. Oczywiście w miarę postępu w praktyce, coraz rzadziej się zdarzają, ale czasem dobrze jest wprowadzać środki zaradcze, które ułatwią relaksację.

Technika nr 1 - naprzemienne napisanie i rozluźnianie mięśni etap I

Kategoria: Relaks
Drukuj

Prosta technika relaksacyjna w savasanie, od której dobrze zaczynać naukę relaksacji, kiedy jeszcze pojawiają się problemy z koncentracją i obserwowaniem ciała.

Technika nr 2 - naprzemienne napinanie mięśni etap II

Kategoria: Relaks
Drukuj

To jest kolejna prosta technika relaksacyjna, trochę trudniejsza od poprzedniej, więc jak tamta będzie dla Ciebie łatwa, to zacznij robić tą.

Technika nr 3 - rozluźnianie przez koncentrację

Kategoria: Relaks
Drukuj

To już jest trochę trudniejsza technika niż poprzednie dwie. Dlatego polecam ją, jak już poprzednie będą opanowane.